dilluns, 11 de maig del 2020

Feines setmana del 11 al 15 de maig

Hola a totes i a tots! Aquesta setmana, el fil conductor de les activitats és Europa, ja que dia 9 de maig, dissabte passat, va celebrar-se el Dia d'Europa.
Ànims a tots, que ja queda poc de curs i val la pena l'esforç.

DILLUNS 11 DE MAIG

Castellà
Dictat  Fes el dictat en el quadern seguint les instruccions. Després, corregeix-lo emprant un bolígraf d'un color diferent.

Català
Quins són els gentilicis dels següents països de la Unió Europea. Escriu-los en la forma masculina i
femenina:
Dinamarca
Suècia
França
Països Baixos
Croàcia
Àustria
Bèlgica
Bulgària
Dinamarca
Eslovènia
Irlanda

Matemàtiques
Dos nins que van amb bicicleta, a 20 Km de distància un de l'altre, comencen a pedalejar per reunir-se.
En el moment en què parteixen, una mosca que és al volant d'una de les bicicletes comença a volar
directament cap a l'altra bicicleta. Tot d'una que hi arriba, fa la volta i torna a volar cap al volant de l'altra.
La mosca va volar sense parar d'anada i tornada entre les bicicletes fins que aquestes es varen reunir.
Si cada bicicleta anava a una velocitat constant de 10 Km per hora, i la mosca volava a una velocitat de 15 Km per hora, quina distància total va recórrer la mosca?

* Atenció: No cal fer operacions complicades per resoldre el problema. Cal llegir i interpretar bé
l'enunciat.

Socials
Llegeix l'apartat Un continente por descubrir. Després contesta aquestes preguntes:
1. Europa és un dels sis continents que hi ha. Quins són els altres continents?
2. Quin és un dels rius més llargs del continent europeu?
3. Per quins països passa aquest riu?
4. Quina és la muntanya més alta d'Europa?

DIMARTS 12 DE MAIG
Matemàtiques
Activitats 1, 2 i 3.
Valors
Cacera del tresor Mira el vídeo. Després, llegeix el text que l'acompanya i respon la pregunta final que es planteja.

DIMECRES 13 DE MAIG

Matemàtiques
Activitats 4, 5, 6 i 7.

Castellà
Lee ahora el apartado Las lenguas de Europa y contesta:
Como señala el texto, en Europa se hablan muchas lenguas distintas, pero que se agrupan en tres
grandes familias: las romances o románicas, las germánicas y las eslavas.

1.¿Cómo se dice “buenos días” en las diferentes lenguas que aparecen aquí, que son lenguas
romances habladas en Europa?
Francés.....
Italiano.....
Portugués..
Catalán......
Gallego......
Rumano...

2. ¿Crees que las diferentes formas de decir buenos días se parecen entre sí? Razona la respuesta.

Socials
Text ¿Qué hace la Uniónn Europea? Lee el apartado Qué hace la Unión Europea.
¿Cuáles son los objetivos de la Unión Europea? Resúmelos.

Català

Fes el dictat l'hort de la Isabel en el quadern. Després, corregeix-lo emprant un bolígraf d'un altre
color.

DIJOUS 14 DE MAIG

Català
Els verbs Mira aquest vídeo per repassar el que hem estudiat sobre el verb i les formes verbal

Castellà
1) Ordena alfabéticamente las palabras siguientes: caballo, desayuno, risa, astronauta, avestruz,
lluvia, limpieza, gato, murciélago, seria.
2) Si tenemos las palabras cimiento, cereza, curso y crimen, ¿entre cuáles aparece en el
diccionario la palabra chaqueta?
3) Ordena alfabéticamente las siguientes palabras: cantimplora, cántico, claro, charco, cereza,
cabra, cuello, cielo, cosa y claridad.
4) Busca en el diccionario las palabras bostezo, magia y rehusar y copia su definición.
5) Explica qué palabra debes buscar para conocer el significado de “abierta”, “cerró”, “imágenes” y
“divertidas”.
6) Busca en el diccionario dos palabras polisémicas y escribe dos significados de cada una.
Matemàtiques

Plàstica
12 técnicas artísticas mágicas Tria la tècnica que t'agradi més de les que s'exposen en aquest vídeo per fer la teva activitat de plàstica d'avui.

DIVENDRES 15 DE MAIG
Català
Pensa un país de la Unió Europea on t'agradaria viatjar. Quin país és? Per què t'interessa especialment. Què en saps, d'aquest país?

Castellà
Tienes que buscar el sujeto de cada una de las frases. Recuerda que si tienes dudas debes fijarte en el
verbo (porque el sujeto y el verbo de la oración siempre concuerdan). A veces el sujeto no aparece explícitamente en la oración, pero podemos deducirlo fijándonos en el verbo. Por ejemplo: en la oración Llegaremos tarde al trabajo el sujeto no aparece, pero sabemos que es
nosotros ( porque “nosotros llegaremos”).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Jaciment de Sa Bastida

Guiats per en Biel Llodrà, arqueòleg d'Al Rum (associació cultural d'Alarò), dijous vàrem anar fins a Sa Bastida i així poder conèix...