PROJECTE: FORMES A L'ENTORN
COMENÇAM UN NOU PROJECTE. AQUESTA VEGADA PARTIM D´UN LLOC MOLT SIGNIFICATIU PER A LA MAJORIA DE NOSALTRES: LA PLAÇA DEL POBLE.
COMENÇAM UN NOU PROJECTE. AQUESTA VEGADA PARTIM D´UN LLOC MOLT SIGNIFICATIU PER A LA MAJORIA DE NOSALTRES: LA PLAÇA DEL POBLE.
INICIAREM UNA CONVERSA SOBRE LA PLAÇA:
-TOTS COINCIDÍEM QUE TENIA ESCALES.
-QUE HI HAVIA L´AJUNTAMENT, LLOC ON HI HA EN CABRIT I EN BASSA.
-PERÒ EL QUE NO ENS QUEDAVA GAIRE CLAR ERA QUINA FORMA TENIA.
-PER AIXÒ VAM DECIDIR FER UNA SORTIDA I ANAR A COMPROVAR-HO.
-ABANS DE LA SORTIDA , DIR QUE , A CLASSE JA HAVÍEM FET UNA XERRADETA DE LES FORMES GEOMÈTRIQUES PLANES, PER AIXÒ DURANT LA SORTIDA ELS VAM FER FIXAR AMB OBJECTES I LLOCS AMB AQUESTES FORMES:
EN AQUESTA SORTIDA ENS VA SEGUIR L´ELABORACIÓ D´UN DIBUIX DEL RECORREGUT FET , D´AQUESTA MANERA APRENEM A ORGANITZAR ELS NOSTRES ESQUEMES I/O IDEES. EL SEGUEIX LA POSADA EN COMÚ.
EN UNA ALTRA SESSIÓ VÀREM ANAR A UNA CLASSE DE PRIMÀRIA A VEURE LES FOTOS A LA PISSARRA DIGITAL , ALLÀ ANALITZAREM LES DIFERENTS FORMES DELS OBJECTES I LLOCS DELS QUALS HAVÍEM TIRAT FOTO:
CONTINUAREM EL TERCER TRIMESTRE ....
11.04.2013
REPRENEM EL PROJECTE DE LES FORMES A L'ENTORN:
QUAN ANÀREM A LA PLAÇA LA INTENTAREM MESURAR, PER AIXÓ ENS AGAFAREM DE LES MANS AMB ELS BRAÇOS ESTESOS I FÉREM UNA FILERA DE BANDA A BANDA DE LA PLAÇA, PERÒ ENS ADONÀREM DE QUÈ NECESSITÀVEM MÉS NINS PERQUÈ NO ARRIBÀVEM A L'ALTRE COSTAT. AIXÍ QUE NO SABÍEM QUAN DE NINS/ES NECESSITÀVEM PER ARRIBAR DE COSTAT A COSTAT DE LA PLAÇA.
EN PAU RABÉ, DE LA CLASSE DELS TAMBORS VA ANAR UN DIA A LA PLAÇA AMB EL SEU PAPA I LA VAREN MESURAR AMB UNA CINTA MÈTRICA. ENS VA DIR QUE FEIA 42 METRES DE LLARG.
AVUI HEM ANAT AL PATI PER VEURE COM EREN 42 METRES. COM QUE NO TENIM UNA CINTA MÈTRICA TAN LLARGA, HO HEM MESURAT AMB UN CORDELLÍ. HEM VIST COM EL CORDELLÍ ERA TAN LLARG COM EL NOSTRE PATI. DESPRÉS ENS HEM ALLARGAT AL TERRA, HEM HAGUT DE MENESTER TOTS ELS NINS I NINES DE LES DUES AULES ESTIRATS PER ABARCAR TOT EL CORDELLÍ!!!
EN VEURE COM MESURÀVEM, EL PATI AMB LA CINTRA MÈTRICA ENS DECIDIREM MESURAR A NOSALTRES, PER SABER LA NOSTRA ALÇADA.
TAMBÉ HEM MIRAT QUIN NÚMERO DE SABATA DUIM.
QUIN NÚMERO TÉ LA NOSTRA CASA.
QUINA EDAT TENIM... D'AQUESTA MANERA ENS HEM ADONAT QUE ELS NÚMEROS ESTAN PRESENT AL NOSTRE ENTORN I QUE ENS SERVEIXEN PER MESURAR MOLTES COSES DIFERENTS.
HEM ELABORAT UN CONTE D'AULA AMB LES FOTOGRAFIES DUITES DE CASA DE COSES AMB DIFERENTS FORMES GEOMÈTRIQUES, ELS HEM OBSERVAT I CLASSIFICAT ENTRE TOTS I DESPRÉS HEM ELABORAT EL CONTE.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada